Wij weten wel wat de maakplek moet zijn. Toch? De suggestie van Ralph was om het Business Model Canvas maar eens in te vullen voor de maakplek. Vol goede moed gedownload en begonnen. Om het Business Model Canvas na een kwartier weer chagerijnig aan de kant te schuiven.

Wat blijkt, je moet wel eerst weten wat je doet voordat je invulling gaat geven aan het Business Model Canvas.

Enter Nick Stevens van The Milk Lab. In een hele leuke twee uur gaf hij ons de Business Model Canvas 101 en hebben we bovenstaande Business Model Canvas gemaakt.

Waar zijn we achter gekomen?
– Veel meer revenue streams mogelijk dan gedacht
– Value proposition ook veel uitgebreider dan aangenomen
– Helderheid (kennis uit hoofden op papier)
– Tekenen is veel leuker dan computeren

Volgende stappen; de bruggen tussen value proposition en de customers invullen en de bruggen tussen de value proposition en key partners. En details gaan aanbrengen.

Heerlijk verhelderend dat Business Model Canvas (als je er wat hulp bij hebt). Thanks Nick, wij zijn weer enorm opgeschoten.

SHARE IT:

Commenting area

  1. PS tijdens dit geheel heb ik mijn eerste kop koffie helemaal opgedronken, wow! Nick maakt schijnbaar hele goede koppen koffie. Dus wellicht heb ik straks wel het excuus dat ik wel koffie drink, maar alleen als ‘ie echt echt lekker is. En wellicht dat het Business Model Canvas door de extra caffeine ook zo goed ging 😉

  2. Gaaf dat jullie dit zo delen! Complimenten en enorm leerzaam.

  3. Lena van der Wal September 24, 2014 at 5:23 pm · · Reply

    Ziet er goed uit! 🙂

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>